Anunț important: În perioada 17-27 Iunie, telefonul de contact pentru relații clienți și comenzi este 0752.618.856. Vă mulțumim pentru înțelegere!

CBD pentru stres – Cand este cortizolul benefic pentru siguranta ta si ce sa faci cand devine inamicul sanatatii tale?

CBD pentru stres – Cand este cortizolul benefic pentru siguranta ta si ce sa faci cand devine inamicul sanatatii tale?

Stresul reprezinta reactia organismului la stari de pericol reale sau imaginare. Creierul uman nu distinge riscurile adevarate de cele fictive, deci atunci cand este perceputa o potentiala amenintare, sistemul nervos alerteaza corpul prin eliberarea hormonului de stres. Acesta declanseaza in organism reactii care furnizeaza energie si care sporesc atentia la ceea ce se intampla in jur pentru a fi pregatit sa evite sau sa elimine orice potential pericol. Dar, in unele cazuri, gestionarea necorespunzatoare a stresului poate avea efecte nocive asupra organismului. Pentru a le combate mai usor, exista diverse solutii, cum ar fi CBD-ul, cu potentiale beneficii in astfel de situatii. De ce sunt indicate produsele CBD pentru stres?  

 

Cuprins: 

  1. CBD pentru stres si cand incepe cortizolul sa afecteze calitatea vietii?  

  1. Uleiul CBD pentru stres si imbunatatirea functiilor organismului - solutii la indemana oricui, care intaresc raspunsul la impactul factorilor nocivi

  1. CBD-ul si stresul – ce trebuie sa stii inainte daca te afli la primul consum?  
     

 

1. CBD pentru stres si cand incepe cortizolul sa afecteze calitatea vietii?

 

1. cbd pentru stres - femeie, laptop

Care sunt beneficiile alimentelor CBD in procesul de gestionare a starilor de agitatie? Uleiul CBD este cunoscut pentru proprietatile sale asupra sanatatii generale, fara a declansa senzatii de euforie. In compozitia acestuia intra canabidiolul cu proprietati terapeutice, flavonoide, cu efecte antioxidante si antiinflamatorii, acizi grasi esentiali, vitamine si minerale. Uleiul, alimentele sau consumul de e-lichid CBD ori  capsule cu CBD au potential pentru relaxarea organismului, incepand de la efectele sale analgezice si de calmare a durerilor articulare sau musculare si pana la ameliorarea stresului si senzatiilor de iritabilitate. 

 

Stresul poate fi privit drept un raspuns benefic la amenintarile mediului inconjurator, care alerteaza corpul sa fie atent pentru a putea depasi obstacolele cu potential de periclitare a integritatii, sanatatii sau chiar a vietii. De exemplu, stresul te poate determina sa identifici in timp scurt un adapost sigur pentru a te proteja de furtuna sau sa apesi butonul de urgenta pentru a evita un incendiu. 

 

Stresul nu doar ca iti salveaza viata, dar te motiveaza sa te focusezi pe prioritati. De exemplu, starea de alerta de dinaintea unui examen te ajuta sa te concentrezi asupra invatatului, sa sintetizezi informatiile si sa le asimilezi logic. Din pacate, stresul devine nociv atunci cand nu este gestionat corespunzator. 

 

Depasirea nivelului normal de cortizol se numara printre cauzele care vulnerabilizeaza imunitatea si predispune organismul la boli. In plus, atunci cand organismul nu se poate apara de factorii cauzatori de stres, starea ta de spirit se poate altera simtitor, ceea ce afecteaza productivitatea la locul de munca, memoria, somnul, apetitul si calitatea vietii, in general. Cauzele care declanseaza cortizolul difera de la o persoana la alta.  

 

In general, stresul poate fi corelat cu mediul de la locul de munca:  

 

  • cantitatea prea ridicata de sarcini; 

  • orele suplimentare prelungite; 

  • lipsa perspectivelor de avansare in cariera; 

  • schimbarea brusca sau constanta a locurilor de munca sau preluarea unor task-uri care depasesc pregatirea persoanei in cauza; 

  • situatii privind discriminarea sau hartuirea la locul de munca. 

 

Exista si situatii in care stresul are radacini de natura emotionala: 

 

  • insecuritati in privinta viitorului; 

  • asteptarile nerealiste, perfectionismul; 

  • experimentarea unor evenimente traumatice;    

  • grija fata de un membru din familie, bolnav, in varsta sau un copil.    

 
 

Daca fiecare persoana are propria sa toleranta cand vine vorba despre factorii cauzatori de stres, la fel de diferite sunt si simptomele specifice. In general, oamenii nu constientizeaza stresul la care se expun constant, decat atunci cand simptomele genereaza afectiuni fizice sau stari permanente de iritabilitate fara o cauza vizibila. Exista o serie de semnale care te avertizeaza ca in viata ta trebuie facute anumite schimbari prin care sa neutralizezi impactul factorilor de stres. 

 

Nu trebuie decat sa acorzi atentie propriei tale persoane si sa identifici urmatoarele potentiale simptome: 

 

  • probleme de memorie; 

  • dificultati de concentrare; 

  • stari de ingrijorare fara un motiv palpabil; 

  • iritabilitate, nervozitate, agitatie; 

  • tonus general scazut;   

  • evitarea contactului social, nevoia de autoizolare; 

  • oboseala fizica; 

  • rigiditate musculara; 

  • tulburari de somn; 

  • migrene sau dureri localizate in alte zone ale corpului; 

  • probleme digestive; 

  • bruxism; 

  • apetit redus sau excesiv; 

  • neglijarea responsabilitatilor; 

  • nevoia de a consuma alcool, substante sau nicotina; 

  • ticuri nervoase; 

  • transpiratia constanta la nivelul picioarelor sau a mainilor; 

  • senzatii de ameteala sau greata; 

  • libidou sexual scazut. 

 

In cate categorii si subcategorii poate fi clasificat stresul si care sunt modurile specifice de manifestare individuale? 

 

Toleranta sau capacitatea fiecarei persoane de a gestiona factorii de stres face ca aceasta reactie a organismului sa capete diferite forme. Astfel, cel mai predominant este stresul acut sau cotidian, asociat cu stilul de viata sau cu provocarile pe care le intampini zi de zi la locul de munca si nu numai. Persoanele care sufera de acest tip de stres experimenteaza frustrari si stari acute de ingrijorare din cauza dificultatilor de organizare, concentrare, a iritabilitatii sau a problemelor de memorie.  

 

Stresul acut episodic presupune expunerea periodica la stari de tensiune, care in timp se acumuleaza si scad capacitatea organismului de a se relaxa.  

 

Stresul cronic este insotit de o stare permanenta de ingrijorare, cauzata de incapacitatea persoanei de a identifica solutii optime pentru a depasi un eveniment neplacut sau o situatie tensionata. Acest tip provine dintr-un sentiment perpetuu de devalorizare a propriei persoane, care isi are originea in anumite traume nevindecate din copilarie si care afecteaza personalitatea si stima de sine a persoanei in cauza.   

Stresul acut sau cronic poate dezvolta cateva subcategorii, cu potentiale consecinte dezastruoase resimtite in timp.  

 

  • stresul cognitiv: scade puterea de memorare, concentrare, ducand in timp la dificultati de organizare si nervozitate excesiva. 

  • stresul emotional tradus prin nevoia de autoizolare sau de control asupra mediului inconjurator, stari de furie, apatie, procrastinare sau iritabilitate fara o cauza anume. 

  • stresul fizic presupune aparitia unei senzatii inexplicabile de oboseala sau epuizare, spasme musculare, dureri in anumite zone corporale, transpiratie excesiva etc.   

  • stresul comportamental: genereaza starile de somnolenta sau insomnie, apetit scazut sau nevoia de a manca incontinuu, muscatul buzelor, a unghiilor, precum si alte asemenea ticuri nervoase. 

 

Inca nu a fost descoperita o metoda magica sau universal valabila prin care stresul sa dispara definitiv din viata noastra. Dupa cum s-a specificat deja, fiecare persoana are propria rezistenta la efectele stresului, deci solutiile de gestionare a factorilor se stabilesc in mod individual.  

 

2. Uleiul CBD pentru stres si imbunatatirea functiilor organismului - solutii la indemana oricui, care intaresc raspunsul la impactul factorilor nocivi

 

2.Ulei CBD pentru stres-maini de fata in forma de inima

 

CBD poate influenta pozitiv sistemul nervos, deci implicit si calitatea somnului. Unele studii sustin ca uleiul cu CBD pentru stres poate face parte din rutina de relaxare in vederea anihilarii tulburarilor de somn si a insomniei. Proprietatile alimentelor cu CBD pot varia prin raportare la organismul fiecarui consumator, iar rezultatele se pot diferentia in functie de doza sau alte elemente subiective. 

 

Asadar, se recomanda o vizita la medic in vederea obtinerii unor sfaturi si indrumari referitoare la modul adecvat de administrare, dozaj si potentiale efecte secundare. Consumul uleiurilor cu CBD pentru stres poate avea impact asupra consecintelor provocate de expunerea prelungita la factorii de stres. De exemplu, daca ai traversat o perioada incarcata din punct de vedere emotional si te confrunti cu dificultati de somn, tulburari digestive, stres post-traumatic, spasme musculare, inflamatii pe piele sau stari constante de agitatie, afla ca CBD-ul poate contribui la atenuarea acestor simptome si inlocuirea senzatiei de nervozitate cu cea de calm. 

 

Este esentiala comunicarea cu medicul tau in privinta unui tratament personalizat, corespunzator cauzelor care au declansat aceste manifestari, astfel incat sa se evite eventuale complicatii sau efecte secundare neplacute. Pe scurt, iata care sunt beneficiile psihice ale CBD-ului

 

  • regleaza nivelul de dopamina din organism

Dopamina si serotonina sunt neurotrasmitatori esentiali care dirijeaza echilibrul psihic si previn instalarea episoadelor de stres cronic. Studiile arata ca produsele CBD favorizeaza nivelul dopaminei in creier, ceea ce contribuie la prevenirea consecintelor negative pe care stresul cronic le poate produce asupra organismului.  

 

  • promoveaza odihna de calitate 

CBD-ul poate influenta hormonul somnului, numit si melatonina. Consumul unui ceai sau a catorva picaturi de ulei pe baza de CBD poate stimula in mod natural nivelurile de melatonina din corp, oferind o senzatie de calm mental, care ajuta organismul sa se odihneasca fara intrerupere pe timpul noptii.
 

  • echilibreaza cortizolul 

Cortizolul are rolul de a gestiona modul in care organismul stocheaza proteinele, grasimile, precum si de a controla ciclul somn/veghe. Hormonul stresului creste tensiunea arteriala, pulsul inimii si nivelul zaharului in sange, atunci cand sunt depasiti parametrii normali. Acestea sunt raspunsurile la stres, iar prelungirea acestei stari poate conduce cu timpul la hipertensiune, afectiuni cardiace, diabet si chiar deces. 

 

CBD poate contribui major la reducerea nivelului de cortizol. Totusi, daca stresul are la baza probleme care necesita tratament medical sau comunicarea cu un psihoterapeut, este indicat sfatul specialistilor inainte de introducerea CBD-ului in dieta zilnica. 

 

  • optimizeaza activitatea GABA  

GABA denumeste un neuroinhibitor esential din creier, al carui rol este acela de a anihila starile de agitatie si de a tine creierul intr-o stare de calm. Stresul cronic este asociat cu incapacitatea acestui neuroinhibitor de a gestiona activitatea cognitiva, fapt care se manifesta prin dificultatea de a te concentra sau de a te odihni. Produsele CBD favorizeaza activitatea GABA privind imbunatatirea raspunsului la factorii de stres. Rezultatul consta intr-o stare generala de relaxare mentala, ameliorarea durerilor musculare cauzate de stres, reducerea tulburarilor de somn si alte beneficii generale asupra organismului.      

 

  • protejeaza organismul de stresul oxidativ 

Acumularea radicalilor liberi ca urmare a problemelor metabolice sau a nivelului prea mare de zahar are potential de deteriorare a tesuturilor. Starile permanente de stres impiedica organismul sa atinga un somn odihnitor, ingreunand de asemenea procesele digestive si metabolice. Gratie proprietatilor sale antioxidante, CBD-ul anihileaza actiunea moleculelor de radicali liberi si diminueaza astfel riscul de diabet sau tulburari metabolice. 

 

O metoda inspirata de a intelege conceptul de stres este aceea de a identifica sursele care declanseaza aceasta stare de tensiune. Discuta cu cineva apropiat despre trairile tale din ultima perioada. Poti recurge la sedintele de psihoterapie sau poti scrie intr-un jurnal zilnic ceea ce te apasa sau te tine in loc. Chiar daca poate nu depistezi instant cauzele stresului, macar te descarci emotional si privesti viata cu mai mult calm. 

 

Stresul este inevitabil, dar reactiile fata de factorii declansatori pot face diferenta

 

Adapteaza-te la noile schimbari din viata ta si abordeaza-le dintr-o noua perspectiva. Considera-le oportunitati in loc de provocari, un nou inceput care elimina monotonia din viata ta si observa cum ingrijorarea este inlocuita cu o stare generala de liniste.   

 

Diversifica activitatile din timpul liber si fa lucruri noi care sa elimine rutina. De multe ori, stresul poate proveni dintr-o stare continua de plictiseala, deci evita acest lucru adoptand un hobby nou, participand la evenimente care te stimuleaza si te ajuta sa combati nevoia de autoizolare sociala.  

 

Uneori, o plimbare in natura sau o zi de drumetii poate limpezi mintea, cat sa devii constient ca problemele tale sunt de fapt mici obstacole temporare. Profita de orice ocazie sa faci miscare, sa absorbi natural vitamina D chiar de la soare, sa te conectezi cu sunetele naturii si sa echilibrezi nivelul hormonului de stres prin activitate fizica. 

 

Prioritizeaza inteligent. Nu tot ce se intampla in jurul tau necesita o reactie din partea ta. Invata sa gestionezi timpul intr-o maniera eficienta incepand cu lucrurile urgente, apoi cele importante. Astfel, nu risti sa te supraaglomerezi, ci reusesti sa iti dedici timpul necesar pentru a rezolva cu calm fiecare sarcina in mod corespunzator. 

 

 

3. CBD-ul si stresul – ce trebuie sa stii inainte daca te afli la primul consum?

 

Daca te afli la prima experienta cu astfel de produse si nu cunosti relatia dintre CBD si stres, atunci noteaza cateva sfaturi inainte de a incepe sa le consumi sau sa le incluzi in retetele tale culinare:  

  • ajuta organismul sa se adapteze cu noul ingredient incepand cu o doza mica, pe care o cresti gradual. Fii atent la reactiile organismului, la starea ta generala, iar daca semnalezi orice disconfort, opreste consumul si cere opinia unui medic. 

 

Nota! Care este doza recomandata de ulei CBD? O singura picatura din acesta se aplica sub limba, apoi se retine aproximativ 1 minut inainte de a-l inghiti. Efectele sale in organism sunt imediate, iar durata se poate prelungi pana la cateva ore. Chiar si asa, exista studii care confirma ca uleiul sau alte alimente cu CBD nu provoaca dependenta.   

 

  • daca te afli sub un tratament medicamentos, nu este indicat sa consumi simultan si produsele CBD, decat sub indrumarea medicului. 

 

Care sunt consecintele ireversibile ale stresului si de ce este necesara impunerea unei solutii privind gestionarea factorilor de risc? 

3. cbd pentru stres - femei, plimbare, natura

Stresul este corelat cu imunitatea scazuta, ceea ce face ca organismul sa intampine dificultati in combaterea bolilor sezoniere sau cronice. In momentele tensionate, pulsul cardiac creste, bataile inimii devin neregulate, ceea ce poate avea drept rezultat eventuale afectiuni cardiace. 

 

Atunci cand cortizolul depaseste constant parametrii normali, acest lucru genereaza implicit cresterea nivelului de zahar din sange, ceea ce conduce la diabet. Cand corpul identifica potentiale pericole in mediul inconjurator, intra automat in starea de tip ,,lupta sau fugi’’. Aceasta se manifesta prin accelerarea fluxului sanguin si ridicarea tensiunii arteriale, reactii care pot favoriza problemele circulatorii, cheaguri de sange sau chiar accidente cerebrale. 

 

Starile perpetue de ingrijorare excesiva au impact major asupra echilibrului mental. Problemele de natura emotionala se materializeaza sub forma insomniilor, tulburarilor de somn, treziri frecvente, ceea ce impiedica organismul sa functioneze la capacitatea sa maxima. Efectele odihnei de slaba calitate se regasesc in episoade frecvente de nervozitate si de iritabilitate, care interfereaza cu activitatile obisnuite de zi cu zi. 

 

Expunerea la stres poate declansa nevoia organismului de a se relaxa prin consumul compulsiv de alimente. Ori, din contra, ingrijorarea constanta poate reduce apetitul. In ambele situatii, organismul are de suferit, fie prin acumularea kilogramelor suplimentare, cresterea colesterolului, stari de ameteala sau greata, bulimie, anorexie, fie prin necesitatea de a consuma alimente bogate in zahar si grasimi nesanatoase.    

  

Comparativ cu alte analgezice, studiile sustin ca printre numeroasele beneficii specifice CBD-ului se numara si faptul ca acest element nu creeaza toleranta. Pe langa faptul ca nu provoaca nici dependenta, consumatorul nu este nevoit sa mareasca doza pentru a-i asigura organismului in mod constant calitatile de la inceput. 

 

Asadar, produsele cu CBD pot oferi numeroase beneficii in ceea ce priveste gestionarea stresului, dar, in acelasi timp, este important sa consulti si un profesionist pentru a stabili exact daca aceasta alegere este potrivita pentru tine. 

 

Sursa foto: unsplash.com  

 
Referinte: 

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5716495/ 

https://www.nytimes.com/2019/10/16/style/self-care/cbd-oil-benefits.html 

https://www.healthline.com/nutrition/cbd-oil-benefits  

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2568977/ 

Postarea urmatoare Postarea anterioara

Suport clienti Luni - Vineri: 11:00 - 17:00

0747943540 salut@zonaverde.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!