Despre uleiul CBD si anxietate - cum se manifesta aceasta tulburare si cum te poate ajuta uleiul de canabis sa o gestionezi mai bine

Despre uleiul CBD si anxietate - cum se manifesta aceasta tulburare si cum te poate ajuta uleiul de canabis sa o gestionezi mai bine

Anxietatea - una dintre cele mai comune (si totusi una dintre cele mai des trecute cu vederea in ceea ce priveste gravitatea sa) probleme ale societatii moderne. In era agitata in care traim, in care stilul de viata, interactiunile si chiar emotiile umane au ajuns sa fie gestionate „pe repede inainte”, tot mai multe persoane se confrunta cu aceasta afectiune sub diverse forme. Fie ca este vorba despre stresul cotidian sau anxietatea sociala, fie ca vorbim despre tulburari de anxietate mai profunde, de ordin psihiatric, cautarea unor metode eficiente pentru a gestiona si a combate aceste manifestari devine cu siguranta cruciala. Iar in cautarea avida a unei solutii, uleiul CBD a captat atentia cercetatorilor din intreaga lume, devenind subiectul unor dezbateri si cercetari stiintifice tot mai intense.

 

CBD, un compus non-psihotrop derivat din planta de cannabis, a castigat tot mai multa popularitate in ultimii ani datorita potentialului sau de a oferi beneficii semnificative pentru sanatatea psihica, in special in ceea ce priveste anxietatea. Citeste in continuare articolul pe care l-am pregatit pentru tine pentru a explora alaturi de noi secretele din spatele anxietatii si manifestarilor sale, dar si conexiunea dintre aceasta si uleiul CBD. 

Cuprins:

  1. Anxietatea - ce este, de cate tipuri poate fi, ce o poate cauza si poate fi uleiul CBD benefic in gestionarea ei?

  2. CBD pentru anxietate - care sunt beneficiile uleiului de canabis impotriva anxietatii

  3. Uleiul CBD pentru anxietate - cum poate fi administrat si de ce lucruri sa tii cont
     

 

1. Anxietatea - ce este, de cate tipuri poate fi, ce o poate cauza si poate fi uleiul CBD benefic in gestionarea ei?

In linii mari, anxietatea este un termen-umbrela destul de larg, pe care il putem folosi pentru a descrie numeroase fenomene psihologice, de anvergura mai mica sau mai mare. De la simpla reactie naturala a organismului vis-a-vis de o sursa de stres, de ingrijorare sau de o situatie incerta si pana la o stare generala negativa persistenta si excesiva (caz in care ne referim la o tulburare psihologica) anxietatea se poate manifesta oricand, in orice etapa a vietii noastre si, daca nu este gestionata in mod optim, ne poate periclita complet ritmul biologic de zi cu zi. 

 

1. Anxietatea - ce este, de cate tipuri poate fi, ce o poate cauza si poate fi uleiul CBD benefic in gestionarea ei - baiat

 

Dupa cum ai aflat deja, anxietatea poate fi deseori o simpla reactie normala la stres sau pericole si poate fi utila in anumite situatii, pregatind organismul sa faca fata unei amenintari iminente. Totusi, atunci cand starile de acest tip devin excesive, nefondate, persistente si interfereaza semnificativ cu viata de zi cu zi, poate fi considerata o tulburare de ordin psihologic. Exista mai multe tipuri de tulburari de anxietate recunoscute in manualele de diagnostic, precum DSM-5. Iata cateva dintre cele mai comune:

  • Tulburare de anxietate generalizata (TAG)

Persoanele cu TAG experimenteaza o anxietate constanta si excesiva cu privire la numeroase aspecte ale vietii lor, cum ar fi locul de munca, relatii, sanatate etc. Acest tip de tulburare este dificil de controlat si poate fi insotit de numeroase simptome, precum neliniste constanta, oboseala, tensiune musculara si iritabilitate.

  • Tulburare de panica

Aceasta tulburare implica episoade bruste si intense de teama, cunoscute la scara larga sub numele de atacuri de panica. Aceste atacuri pot fi insotite de simptome fizice intense, cum ar fi bataile rapide ale inimii, dificultati de respiratie, transpiratie excesiva, sufocare si, in cazuri intense, chiar de senzatie de moarte iminenta.

  • Fobii specifice

Acestea sunt frici intense si irationale fata de anumite obiecte sau situatii. Cateva dintre cele mai des intalnite fobii sunt arahnofobia (frica de paianjeni), claustrofobia (frica de spatii inguste), vehofobia (frica de condus) sau thanatofobia (frica de moarte). La polul opus, printre cele mai rare fobii se numara nomofobia (frica de a-ti pierde telefonul mobil), arithmofobia (frica de numere) sau vestifobia (frica de haine).

  • Tulburare de anxietate sociala

Persoanele cu aceasta tulburare se confrunta cu anxietate intensa si teama nefondata in situatii sociale sau, la baza stand frica excesiva ca vor fi judecate sau criticate de ceilalti.

  • Tulburare obsesiv-compulsiva (TOC)

Aceasta tulburare este caracterizata de ganduri obsesive si mecanisme comportamentale compulsive. Gandurile obsesive sunt idei persistente, involuntare si nedorite, iar comportamentele compulsive sunt actiuni repetitive pe care o persoana le face pentru a reduce anxietatea legata de obsesiile sale.

  • Tulburare de stres post-traumatic (TSPT)

Aceasta apare in urma experientelor traumatice si implica simptome precum retrairea constanta a traumei, evitarea gandurilor sau amintirilor legate de evenimentul traumatizant si hipervigilenta.

Simptomele anxietatii pot varia de la o persoana la alta si pot fi resimtite diferit in functie de tipul de tulburare care te afecteaza. Cu toate acestea, iata cateva dintre cele mai comune simptome asociate cu aceasta afectiune:

  • Neliniste sau teama intensa/excesiva - persoanele cu anxietate pot simti o stare generala de neliniste sau teama, chiar si in absenta unei amenintari iminente

  • Tensiune musculara - anxietatea poate duce la contractii musculare involuntare si tensiune in tot corpul

  • Iritabilitate - persoanele anxioase pot fi mai sensibile la stimuli externi si pot deveni iritabile sau agitate in mod excesiv

  • Probleme cu somnul - insomnia sau tulburarile de somn sunt printre cele mai frecvente manifestari in randul persoanelor cu anxietate.

  • Dificultati de concentrare  - anxietatea poate afecta capacitatea de concentrare, dar si de luare a deciziilor.

  • Simptome fizice - in anumtie cazuri, pot aparea simptome fizice precum batai rapide ale inimii, transpiratie excesiva, tremur sau chiar senzatie de sufocare (cum ar fi, spre exemplu, in cazul atacurilor de panica)

  • Ganduri negative nefondate si anticiparea catastrofelor - in cazul persoanelor care sufera de tulburari de anxietate, sunt foarte comune gandurile negative obsesive, teama de consecinte grave, dar si anticiparea permanenta a unor situatii negative, chiar si nefondate

In ceea ce priveste cauzele, anxietatea poate fi generata de o varietate imensa de factori. Iata cateva dintre cei mai comuni:

  • Factori genetici

Exista, in anumite cazuri, o componenta genetica in dezvoltarea tulburarilor de anxietate. Daca anumiti membri familiei au suferit de anxietate, creste probabilitatea ca si alti membri sa dezvolte aceeasi problema.

  • Dezechilibre chimice la nivelul creierului

Compusii chimici de la nivelul creierului, cum ar fi neurotransmitatorii (serotonina, dopamina sau norepinefrina), joaca un rol esential in reglarea starii de spirit. Dezechilibrele oricat de mici la nivelul acestora pot contribui la aparitia sau la agravarea anxietatii.

  • Evenimente traumatice

Experientele traumatice, precum abuzul, neglijenta sau alte evenimente deosebit de stresante pot contribui la dezvoltarea tulburarilor de anxietate, inclusiv a tulburarii de stres post-traumatic.

  • Stresul cronic

Existenta unui nivel ridicat de stres pe termen lung poate declansa sau agrava anxietatea. Stresul la locul de munca, probleme financiare, probleme de sanatate si alte presiuni sociale pot contribui la anxietate.

  • Probleme de sanatate fizica

Anumite afectiuni medicale, precum afectiunile tiroidiene, tulburarile hormonale sau alte probleme de sanatate pot contribui la aparitia simptomelor de anxietate.

  • Factori cognitivi

Modelele gandirii negative, cum ar fi anticiparea catastrofei, gandirea exagerata sau tendinta de a te concentra pe aspectele negative ale unei situatii pot contribui la dezvoltarea sau agravarea anxietatii.

  • Factori de personalitate
     

Anumite trasaturi de personalitate, cum ar fi perfectionismul sau tendinta de a evita situatiile neplacute pot contribui la aparitia anxietatii.

 

In ceea ce priveste gestionarea tulburarilor de anxietate de orice tip, exista tot mai multe cercetari care sugereaza faptul ca uleiul CBD (cannabidiol-ul) ar putea avea o utilitate semnificativa. Dupa cum ai aflat deja, CBD-ul este un compus extras din planta de canabis, dar este important sa intelegem faptul ca nu are efecte psihoactive, ceea ce inseamna ca nu produce senzatia de „high" asociata cu THC-ul (tetrahidrocannabinol-ul). Din aceste considerente, este un compus complet legal si poate avea numeroase beneficii asupra sanatatii - atat fizice, cat si psihice. 

Cercetarile privind efectele CBD-ului asupra anxietatii sunt inca in stadii incipiente, dar multiple studii au ajuns la concluzia ca acesta ar putea avea potentialul de a reduce semnificativ anxietatea prin interactiuni cu sistemul endocannabinoid al organismului si alti receptori neurali. Vom explora mai amanuntit toate aceste aspecte in continuarea acestui articol.

 

2. CBD pentru anxietate - care sunt beneficiile uleiului de canabis impotriva anxietatii

Functionarea exacta a uleiului de canabis CBD in organism implica interactiunea acestuia cu sistemul endocannabinoid (SEC). Sistemul endocannabinoid este un sistem de semnalizare complex, care regleaza o gama larga de procese fiziologice pentru a mentine echilibrul intern al corpului (homeostazia). Acesta este alcatuit din trei componente principale:

  • Receptori endocannabinoizi: Acesti receptori se gasesc pe suprafata celulelor din intregul corp si sunt implicati in transmiterea semnalelor chimice. Cei mai importanti receptori endocannabinoizi sunt CB1 si CB2.

CB1: Predominant in sistemul nervos central, inclusiv in creier. Sunt implicati in reglarea starii de spirit, a functiilor cognitive si a coordonarii motorii.

CB2: Predominant in sistemul imunitar si in tesuturile periferice. Sunt implicati in modularea raspunsului inflamator si a functiilor imune.

  • Endocannabinoizi: Sunt substante chimice produse in mod natural de catre corp, care se leaga de receptori. 

  • Enzime: Enzimele descompun endocannabinoizii dupa ce acestia si-au indeplinit functiile. 

Cand se administreaza uleiul de canabis, cannabinoizii din acesta interactioneaza cu receptorii endocanabinoizi, in special cu CB1 si CB2. CBD nu se leaga in mod direct de acesti receptori, ci influenteaza indirect activitatea lor, astfel:

 

  • Blocarea enzimelor de degradare: CBD poate bloca enzimele care descompun endocannabinoizii, crescand astfel nivelul acestora in organism.

  • Modularea receptorilor: CBD poate modula activitatea receptorilor, influentand diverse functii, inclusiv reglarea starii de spirit, dar si a senzatiilor de durere si a inflamatiei.

  • Interactiuni cu alti receptori: CBD poate interactiona si cu alti receptori din corp, cum ar fi receptorii de serotonina sau adenozina, ceea ce poate contribui la cateva dintre efectele sale, inclusiv la reducerea anxietatii.
     

2. CBD pentru anxietate - care sunt beneficiile uleiului de canabis impotriva anxietatii - sticluta, picatura
 

Acum ca ai inteles cum functioneaza, in mare, CBD-ul in organism, Iata cateva dintre cele mai comune beneficii psihice pe care uleiul de canabis le poate aduce in cazul persoanelor care sufera de tulburari de anxietate:

  • Reducerea simptomelor de anxietate

CBD actioneaza prin influentarea sistemului endocannabinoid al organismului, care regleaza o varietate de functii, inclusiv starea de spirit. Dupa cum ai aflat deja, cannabidiolul poate modula receptorii de serotonina din creier, care sunt implicati in reglarea emotiilor si a starii de bine. In mod direct, cresterea nivelului de serotonina poate contribui la reducerea simptomelor de anxietate.

  • Efect antiinflamator

Inflamatia de orice tip in organism poate afecta negativ sanatatea psihica, iar cannabidiolul are proprietati antiinflamatorii. Prin reducerea inflamatiei, uleiul CBD poate contribui la imbunatatirea starii generale de sanatate si la gestionarea simptomelor asociate anxietatii.

  • Reglarea somnului

Uleiul de canabis poate influenta direct sau indirect somnul si starea de relaxare. Numeroase persoane au raportat o imbunatatire a calitatii somnului dupa administrarea de CBD. Acest lucru poate fi util in special pentru persoanele cu anxietate, deoarece insomniile sau lipsa de odihna este una dintre cele mai comune manifestari ale acestei tulburari.

  • Interactiuni cu receptorii endocannabinoizi

Dupa cum ti-am spus deja, CBD se leaga de receptorii CB1 si CB2 din sistemul endocannabinoid. Acesti receptori sunt raspanditi in intregul corp, inclusiv in creier, iar modularea activitatii acestora poate influenta modul in care organismul gestioneaza stresul si, prin urmare, si raspunsul la starea de anxietate.

  • Efecte neuroprotectoare

CBD are proprietati antioxidante si antiinflamatorii care pot proteja celulele cerebrale impotriva stresului oxidativ si inflamatiei. Un creier sanatos poate contribui la o functionare mai buna a sistemului nervos si, prin urmare, la o gestionare mai eficienta a stresului si anxietatii.

 

3. Uleiul CBD pentru anxietate - cum poate fi administrat si de ce lucruri sa tii cont

Uleiul de CBD poate fi administrat in diverse moduri, iar alegerea metodei potrivite depinde de preferintele individuale ale utilizatorului, dar si de scopul administrarii. Iata cateva moduri comune de administrare a uleiului de CBD pentru anxietate:

3. Uleiul CBD pentru anxietate - cum poate fi administrat si de ce lucruri sa tii cont - picaturi

  • Administrarea sublinguala:

Aceasta metoda permite absorbtia directa a cannabidiolului in sange prin membranele mucoase sublinguale, ceea ce duce la o absorbtie mai rapida si mai eficienta. Daca alegi sa consumi CBD-ul sub forma de ulei, pune cateva picaturi de ulei sub limba si mentine-l acolo timp de aproximativ 30 - 60 de secunde, inainte de a inghiti.

  • Incorporarea in alimente sau bauturi:

Daca nu suporti gustul amar al uleiului CBD, dar iti doresti sa te bucuri in continuare de beneficiile sale, il poti integra in rutina ta alimentara obisnuita - spre exemplu, in smoothie-uri sau bauturi.

  • Sub forma de capsule sau comprimate

Este o metoda potrivita pentru persoanele care nu suporta gustul amar al uleiului si este in egala masura de eficienta. Poti gasi pe piata numeroase tipuri de capsule CBD, pe care le poti administra prin inghitire, cu apa, respectand doza recomandata de producator pe ambalaj.

  • Vaping

Daca esti fumator, ce-ai zice sa inlocuiesti lichidul clasic de tigara electronica cu un e-lichid cu CBD, care sa iti ofere si beneficii pentru sanatate, pe langa gustul bun? Nu ai nevoie decat de un vaporizator, de cateva rezerve si esti gata!

  • Uz topic

Este o metoda potrivita pentru persoanele care isi doresc sa targeteze disconfortul sau tensiunea musculara asociate cu anxietatea. 

De asemenea, atunci cand alegi sa utilizezi ulei CBD pentru anxietate, exista si cateva aspecte esentiale de care este important sa tii cont:

  1. Dozajul: Doza potrivita poate varia in functie de sensibilitatea individuala, greutatea corporala si severitatea simptomelor. Incepe cu o doza mica si ajusteaza-o treptat in functie de raspunsul organismului tau si, cel mai important, nu depasi niciodata doza zilnica recomandata de producator.

  2. Calitatea produsului: Asigura-te ca folosesti un ulei CBD pur, de inalta calitate si provenit din surse de incredere. Verifica certificarile produsului si asigura-te ca nu contine cantitati semnificative de THC.

  3. Consultarea medicului: Inainte de a incepe orice regim cu ulei CBD, discuta cu medicul tau, in special daca ai conditii medicale preexistente sau iei alte medicamente.

  4. Consistenta: Pentru a obtine cele mai bune rezultate, utilizeaza uleiul CBD in mod regulat si fii consecvent cu doza aleasa.

In concluzie, uleiul CBD poate veni la pachet cu numeroase beneficii pentru sanatate, mai ales in ceea ce priveste sanatatea psihica. Un corp sanatos nu poate functiona fara un creier la fel de sanatos, asa ca ai grija de mintea ta si ofera-i atentia pe care o merita. Si nu uita - tulburarile psihologice sunt atat de comune in secolul nostru, incat 1 din 8 oameni sunt afectati la nivel mondial de acestea, iar anxietatea si depresia sunt cele mai comune. Nu ezita sa cauti ajutorul de care simti ca ai nevoie - iubeste-ti mintea pentru a te iubi pe tine!

Sursa foto: Unsplash.com. 

Referinte:

https://www.webmd.com/cannabinoids/cbd-depression-anxiety

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4604171/

https://sci-hub.ru/https://doi.org/10.1177/0269881110379283 

Postarea urmatoare Postarea anterioara

Suport clienti Luni - Vineri: 11:00 - 17:00

0747943540 salut@zonaverde.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!